fredag 20 mars 2009

Aquaria, Sommaren 2008


Sommaren 2008 hade mamma planerat för sig själv och sa sedan till mig att vi skulle åka till Aquaria i Stockholm. Och det var där min kille bodde. Detta hände innan jag själv valde att bo hos honom.

Men i alla fall åkte vi bilen till Uppsala Central och parkerade där, för inte så mycket pengar för cirka 6h om jag minns rätt. Så vi gick in i centralen och köpte tågbiljetten och tåget direkt till Stockholm. Jag hade innan bestämt med mamma och frågat om min kille fick följa med, och det fick han gladeligen! Och det var tur, för inte hittade vi dit annars.

När vi väl kom fram, mötte han oss vid tåget, vid ankomsten. Där stod snyggingen helt underbar. Så han visade oss vägen dit. Vi hade självklart fått reda på adressen, vilket betyder att han redan visste var det låg.

Till slut kom vi fram och det såg fantastiskt ut. Rena havsslottet! Hela Aquaria var fullt med fiskar, såklart. Varför skulle det annars heta "Aquaria"? Det tråkigaste var att inge delfiner eller späckhuggare fanns! Men det fanns ju alltid någonting.

Vi möttes i alla fall av "små"hajar som jag glömt namnet på och självklart riktiga hajar, som jag klart blev intresserad av! Jag tog lite häftiga kort på dom och filmade även. den coolaste var en leopardhaj eller vad den nu hette. Den var brun med fläckar i alla fall. Men tyvärr fick jag bara kort på den vanliga sorten.

Och vi såg även vanliga fiskar och dom nästbästa var lugnt en sjöstjärna och sjöborre! Tog kort på sjöborren, men jag minns inte vart bilden är.

Så vi gick hela "korta" rundan och gick ut. Men så kom min kille på en badplats, inte så långt borta, som vi kunde gå till. Vi hade sagt innan att vi kunde gå dit en stund och bada, när det ändå var så varm. Det tog lite tid, för min kille hade inte varit där på länge, så vi hittade knappt dit, men slutligen kom vi fram. Han gick sakta och säkert ner i vattnet, medan jag med en plask, utan att "smyga" på ytan.

Vi badade en stund och simmade ut en bit till bojor som vi fastnade vid. Men så skrek mamma eftrr oss och sa att vi skulle åka hem. Vad trist. Så vi fick gå tillbaka till Centralen och invänta tåget hem mot Uppsala. Medan vi väntade, satt jag ledsamt med min kille och kramade om honom. Jag fick ju inte träffa honom så mycket, så jag kände längtan komma efter att vi åkte hem.

Men Aquaria var en bra och rolig plats, så jag rekommenderar den till er som gillar vattendjur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar